Er wordt veel onderzoek gedaan naar wat wel en wat niet werkt bij therapie. Ter voorbereiding op het oprichten van mijn praktijk heb ik twee academische opleidingen, een een postacademisch traject, afgerond. Ik ben zowel Onderwijskundige als Orthopedagoog Generalist, en ben opgeleid om zowel met kinderen/ jongeren en volwassenen te werken. Vanwege mijn achtergrond werk ik zoveel mogelijk met modellen, aanpakken, werkboeken, opdrachten, instrumenten en methoden waarvan uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat zij effectief zijn.
Als er voor de problemen die spelen een bewezen effectieve aanpak bestaat, zal deze worden ingezet. De lengte van het traject zal hier op worden afgestemd. Elke behandeling is gebaseerd op effectieve pijlers. Soms willen cliënten niet werken met een vast protocol. Geven ouders er de voorkeur aan dat het traject meer probleemoplossend van aard is. Of is er sprake van ondersteuning aan school en ouders waarvoor geen protocol voorhanden is. Startpunt van elk traject is de client, in gezamenlijk overleg wordt de gepaste invulling gekozen. |
|